tiistai 31. maaliskuuta 2015

Haaste

Sain Vilmalta 11 vastauksen, 11 kysymyksen ja 11 haastettavan haasteen. Voisihan sitä vielä tämän näin maaliskuun puolella suorittaa... Ensin kysymyksiin vastaa Rolle, sitten Bea ja lopuksi vielä vastaan ihan itse.


1. Lempipaikkasi?
Kyllä se vaan se hakumetsä on. Vieraat ihmiset ja ruoka ennenkaikkea tekevät paikasta maailman parhaan. Eikä sillä oo väliä, mikä metsä, kunhan pääsee ettiin ukkoja!
2. Haaveammattisi lapsena ja nyt?
Pikkupoikana toivoin, että musta tulis Iso Koira Isolla I:llä. Just nyt mä koen olevani ainakin toisinaan Iso Koira, joten tavoite saavutettu. Koirilla ei varsinaisia haaveammatteja ole, joten mä toivon, että mä saisin olla iänikuisesti mun oman perheen karvakasa ja sit aina välillä päästä hakuilemaan.
3. Lempivuodenaikasi? Miksi?
Talvi. Ehdottomasti. Ja koska muuten on aina kuuma.
4. Lempikirjasi, miksi?
Mä en oo ikinä yhtään kirjaa lukenu, mutta Tie Tottelevaisuusvalioksi on kiva, koska Emäntä lukee sitä aina ja sitten kun se on lukenu me tehään aina jotain kivaa. Akan ja Ciken, siis mun kasvattajan ja siskon, kirjeet on mukavia luettavia, tai Emäntä ne aina mulle lukee.
5. Elokuvasuosikkisi? Miksi?
Mä en oo yhtään elokuvaa nähny, mutta kyllä se on Koirahotelli, josta parhaat äänet lähtee!
6. Suurin haaveesi?
Järjetön kasa ruokaa ja oma hakumetsä. Eiks se koira niillä elä?
7. Paras muistosi?
Koirien muisti ei tunnetusti oo hirveen pitkä, mutta yks mun elämän onnellisimmista hetkistä oli se, kun ihmeiset tuli kahden viikon lomamatkaltaan takasin. Hoitopaikassa oli kyllä kivaa, mutta omat ihmeiset on vaan omia ihmeisiä.
8. Tähtihetkesi?
Se, kun mä olin ekaa kertaa hakuilemassa. Ei ohjaaja uskonu, etten ollu ikinä ennen ollu hakuilemassa!
9. Mitä harrastat?
Hakua (jos ei oo vielä tullu selväks), tokoa ja vetolajeja tällä hetkellä. Agility on kans kivaa, mutta jostain syystä ei olla sitä hetkeen tehty. Kaikkee mahollista ollaan kokeiltu aina taakanvedosta rally-tokoon ja selkee kolmen kärki onkin muodostunut.
10. Mikä on parasta bloggaamisessa?
Musta se ei näy meidän arjessa ollenkaan ja meidän arki on aikas huippua!
11. Miksi bloggaat?
Koska Emäntä pakottaa.
-Rolle



1. Lempipaikkasi
"Home Sweet Home" tai no mun tapauksessa "Bed Sweet Bed". Peti siis, ilman sitä ei voi elää!
2. Haaveammattisi lapsena ja nyt?
Mä oon riittävän pieni ollakseni lapsi ja sanon, että isompana haluun edelleen olla Pieni Vieteriotus
3. Lempivuodenaikasi? Miksi?
Sää on asennekysymys!
4. Lempikirjasi, miksi?
Mä en oo yhtään kirjaa lukenu, mutta sanomalehdet on kivoja! Niitä voi kivasti repiä silpuks!
5. Elokuvasuosikkisi? Miksi?
Mä en oo myöskään elokuvia katsellut, mutta jos ajattelee sanan erikseen: elo ja kuva, niin eläminen on kivaa eikä kuvissakaan mitään vikaa oo.
6. Suurin haaveesi?
Että Emäntä vois olla aina kotona.
7. Paras muistosi?
Kaikki ne hetket on ihania, kun Emäntä on ilonen.
8. Tähtihetkesi?
Mun omasta mielestä olin aika fiksu sillon, kun opin avaamaan ulko-oven.
9. Mitä harrastat?
Tällä hetkellä ihan virallisesti tokoa, mutta muita mun harrastuksia on esimerkiksi ovien aukominen ja ruoan hajusten roskien kärrääminen omaan petiini.
10. Mikä on parasta bloggaamisessa?
Kokonaisuus, se, miten Emäntä keksii meidän elämään kivoja pikkujuttuja blogiaineistoksi.
11. Miksi bloggaat?
Koska Emäntä.
-Bea


1. Lempipaikkasi?
Yleensäkin ottaen kaikki paikat, missä voi olla koiran kanssa, on kivoja. Luonnon paikoista tykkään eniten, mutta en mä jaksa metsässä hirveen pitkään tarpoa ilman ihmisseuraa. Yksittäisenä paikkana läheisen metsämme puro on yksi kivoimmista paikoista, koska sinne liittyy paljon muistoja. Kuitenkin sanoisin, Rollen tavoin, että hakumetsä, siellä yhdistyy kaikki kolme: koirat, luonto ja ihmiset.
2. Haaveammattisi lapsena ja nyt?
Ensimmäinen haaveammatti, jonka muistan, on opettaja. Siitä sitten ollaan menty varmaan miljoonan eri mutkan kautta ja tällä hetkellä mulla siintää silmissä yhtenä ainoana ja erittäin selkeänä eläinlääkäri.
3. Lempivuodenaikasi? Miksi? 
Kyllä mä sanoisin kesä. Vaikken mä kuumuusihmisiä olekaan, talvella on usein liiankin kylmä. Kesällä pääsee myös kätevästi pyörällä, mikä on ehdoton plussa kesälle. Kevät ja syksy on osan aikaa tosi kauniita, mutta sitten loput ne on vaan vettä, kuraa ja pimeyttä. Ehkä luonto on kuitenkin parhaillaan siinä loppukeväästä ja alkukesästä.
4. Lempikirjasi, miksi?
Hitsin vaikea kysymys... Tähän vois listata ehdottomasti useamman kirjan. Näytelmät on tosi mukavia luettavia, mutta ehkä mun lempparit löytyy silti romaanipuolelta. Cassandra Claren Varjojen kaupungit -kirjasarja on kokonaisuudessaan hyvä. Suomalaisista kirjoista ehdottomasti pisimmän korren vetää Noora Laitisen Surunsyöjät persoonallisuudellaan, mielenkiintoisella juonellaan ja laadukkaalla kerronnallaan. Erot eivät todellakaan ole suuret, mutta kaikista lukemistani parhaaksi arvioisin juuri nyt Markus Zusakin Kirjavarkaan.
5. Elokuvasuosikkisi? Miksi?
Tähän mulla taas on ehdoton ykkönen: In Time. Elokuvan teknisistä seikoista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta idea on huippu ja elokuva todellakin pistää ajattelemaan.
6. Suurin haaveesi?
Eläinlääkäriunelma elää tosi vahvana ja haaveena on myös kouluttaa jokin koira tottelevaisuusvalioksi.
7. Paras muistosi?
Koiramaailman parhaan tittelistä kisaa sekä Rollen että Bean saaminen ja harrastuksien tähtihetket. Ehkä mä noista nostaisin nipinnapin Bean ykköseksi, sillä toisen koiran saamiseen en voinut realistisesti uskoa sekuntiakaan. Koirat on ehdottomasti mulle se eniten iloa, onnistumisia ja muistoja tuottanut asia, mutta on yksi muisto, joka kiilaa kaikkien koiramuistojenkin edelle. Omalla riparillani oli eräs tehtävä, jonka jälkeen ajatukset oli vähän sikin sokin. Tämän tehtävän jälkeen astuin sisälle kappeliin, jossa laulettiin erästä minulle todella läheistä kappaletta. Siinä hetkessä tuli aivan taivaallisen ihana olo ja kaikki mahdollinen negatiivinen unohtui.
8. Tähtihetkesi?
Yksittäinen hetki on varmasti se, kun sain ysiluokan jälkeen käteeni maailman täydellisimmän peruskoulun päättötodistuksen: joka ikinen lukuaine pyöreä 10.
9. Mitä harrastat?
Koirien kanssa tällä hetkellä tokoa, hakua ja vetolajeja. Bean kanssa olisi lähiakoina aikeena kokeilla listan ulkopuolelta myös agilitya ja mahdollisuuksien mukaan myös muita lajeja. Ilman koiraa tehtävistä harrastuksistani ehdottomasti eniten aikaa vie lentopallo. Sen lisäksi olen aktiivisesti mukana seurakunnan toiminnassa ja teen paljon käsitöitä ja luen. Bloggaaminenkin vie jonkin verran aikaa, mutta jostain syystä en oikein osaa ajatella sitä harrastukseksi.
10. Mikä on parasta bloggaamisessa?
Ehkä se kokonaisuus. Kun huomaa tehneensä onnistuneen bloggauksen. Ja viimeaikoina erityisesti se, kun on saanut hyviä postausideoita! Kaikkia en todellakaan ole vielä ehtinyt toteuttamaan, mutta kerrankin mulla on varastossa jotain!
11. Miksi bloggaat?
Mä tykkään blogeista tosi paljon. Etsin alati uusia kivoja blogeja ja luettavien blogien lista onkin venynyt melko pitkäksi. Samasta syystä bloggaan itsekin - toivon, että voisin luoda jotakin kivaa jollekin.


Yksitoista kysymystäni ovat: 
1. Kolme mahdollisimman täydellisesti koirille pyhitettyä paikkaa tai aluetta kotonasi? 
2. Onko kotonasi paikkoja, joihin koirat eivät missään nimessä saa tulla? 
3. Lempipuuhasi koiran kanssa? 
4. Lempipuuhasi ilman koiraa?
5. Onnea on...
6. Haaveilen...
7. Iloitsen...
8. Tulen surulliseksi, kun...
9. Toisissa koiraihmisissä ärsyttää...
 10. Fiiliksesi juuri nyt? 
11. Mielestäsi parhaiten onnistunut postauksesi?


Ja mä haastan seuraavat blogit:
Beassin elämää
Dog's life
ja 9 muuta sellaista, jotka haluavat itse itsensä haastaa :D

4 kommenttia: